reklama

Aj tak sa bojím

Poznáte ten pocit, keď sa vám stiahne hrdlo, zvýši tep a vy neviete, čo máte robiť? Teda viete, že by ste asi mali utekať, ale ono to proste nejde. Nohy prilepené k zemi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ten pocit prilepenia trvá len nanosekundu, no pre vás je to celá večnosť. Nakoniec sa nohy konečne odlepia a vy ste už za horami. Áno, strach. Všetci ho poznáme a ten, kto tvrdí, že nie, klame.

Ja napríklad som niečo ako magnet na strachy. Okrem arachnofóbie (viem, trošku klišé) sa bojím búrky, tmy, samoty a záchodov (môžete sa pokojne smiať). Myslím, že tých strachov je viac, ale teraz si na viac nespomeniem.

Od malička mi hovorili, že nie je čoho sa báť, že je to len v mojej hlave, ale vysvetlite to malému decku, čo si záchodovú misu predstavuje ako príšeru, ktorá sa zahryzne do zadku a pri spláchnutí vás zhltne do odpadového potrubia. Viem, hlúpa predstava, teraz si to už nemyslím, ale zvyšky tohto detského strachu pociťujem ešte aj dnes. A keď sa na záchode objaví pavúk (nie tak ojedinelý úkaz), fu tak to je už dvojité cambo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak mám pravdu povedať, väčšiny tých vecí sa už nebojím, okrem pavúkov. Ten strach ma drží už dosť dlho a dosť silno. Ak sem niekto napíše múdru vec, že som to isto odpozerala od kamarátok v škôlke, tak sa už naozaj nezdržím. Túto „výhovorku“ alebo „vedecké vysvetlenie“ (neviem ako to nazvať) počúvam už veeeeľmi dlho a celkom mi lezie na nervy. Taktiež to, že by som sa mala liečiť. Veď ale to nie je smrteľná choroba, dá sa s tým žiť. Síce je to kus ťažšie, ale dá. Stačí mať pri sebe kamarátov, ktorí sú ochotní uloviť pavúka aj internetovým káblom. Presne to totiž urobila moja spolubývajúca, keď sa nám na stene objavil pavúk a ona sa k nemu nevedela dostať. A predstavte si, trafila. Takže nie je frajerina chytiť býka lasom, ale malého pavúka internetovým káblom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete, pred nejakým časom (už sú to minimálne dva roky, ale nechcela som to tak priamo písať) som so svojou malou sesternicou sedela v izbe a ona zrazu vybehla, lebo videla pavúka. Samozrejme, ja som vybehla tiež a myslím, že som ju aj predbehla. Ale potom som si spomenula na mňa a na to, aké by to bolo, keby som sa nebála a že nechcem, aby zažívala to isté. Strach ľudí zväzuje. Dá sa s ním žiť (teda s väčšinou, lebo isto existujú výnimky), no bez neho je život krajší. Takže som si zobrala sesternicu na kolená a snažila sa jej vysvetliť, že sa nemá čoho báť. Že je to celkom milé zvieratko (nie, nie je, myš je krajšia, ale to by niektorí nesúhlasili) a že jej neublíži, ale je veľmi prospešný. Ako papá otravné muchy a tak. Sedeli sme v tej istej miestnosti, kde bol on (mne skoro tlačilo slzy do očí od strachu a periférne som sledovala každý jeho nádych- viem, že pavúky dýchajú vzdušnicami) a vysvetľovala jej, že sa nemá čoho báť. Práve ja, najväčší strachopud pod slnkom. Po nejakom čase som ju znova stretla a ona sa už nebála. Viem, nebola to moja zásluha, ale s obrovskou pravdepodobnosťou práve jej rodičov, ale cítila som sa dobre, že to prekonala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od vtedy, keď vidím pavúka, snažím sa samú seba presvedčiť, že sa nemám čoho báť, že on mi neublíži a dokonca sa ma bojí viac ako ja (o tomto tvrdení silno pochybujem), ale nejde to. Aj tak vždy so strachom ujdem a pri vstupe do akejkoľvek miestnosti skenujem steny, či sa tam niečo nenachádza. Viem, je to hlúpe, no ja sa aj tak bojím.

Mária Peťková

Mária Peťková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem slnečné dni a usmiatych ľudí, pretože úsmev je to najkrajšie, čo môže zdobiť našu tvár.Verím, že ľudia nás vnímajú presne tak, ako my vnímame sami seba. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu